Home Hrvatska Home ‘Najokrutniji’ prijatelji su oni kojima je najviše stalo do vas

‘Najokrutniji’ prijatelji su oni kojima je najviše stalo do vas

11
0
'Najokrutniji' prijatelji su oni kojima je najviše stalo do vas



Prema istraživanju objavljenom u Association for Psychological Science, neki bliski prijatelji mogu namjerno ‘iskaljivati’ negativne osjećaje na najboljim prijateljima jer vjeruju da će oni dugoročno biti korisni za njih. Pravi razlog zašto to rade je jer im je stalo.
Belén López-Pére, vodeća znanstvenica koja je provela istraživanje  objašnjava kako ljudi mogu biti okrutni iz dobre namjere.

SPASIO MU ŽIVOT

Igranjem Fortnitea prikupio je novac za očevo liječenje raka

Osnovna hipoteza je bila potaknuti sudionike istraživanja da se zamisle u tuđoj koži i predviđaju kako bi ta osoba reagirala. Istraživači su pretpostavili da će sudionici odabrati najnegativnije iskustvo kako bi pomogli prijatelju da nauči iz toga i postignu svoje ciljeve.
U istraživanju je sudjelovalo 140 individualnih odraslih ljudi, a morali su igrati računalnu igru s anonimnim partnerom (poznatim kao igrač A), međutim ono što nisu znali je da ‘igrač A’ zapravo ne postoji.

Vaš preglednik ne omogućava pregled ovog sadržaja.

Neposredno prije početka igrice, svi su primili poruku od ‘igrača A’ u kojoj je pisalo kako je on upravo prekinuo vezu i da mu je druga osoba slomila srce. Zatim su sudionici morali zamisliti kako se osjeća igrač A i igrati igricu kao da je igrač A protagonist.
Tijekom studije, neki od sudionika su trebali suosjećati s igračem A, dok su ostali morali ostati emocionalno suzdržani.

FIZIOGNOMIJA

Filozof ili odmetnik – što profil lica govori o vašem karakteru?

Zatim su sudionici podijeljeni u dva odvojena tima. Polovica je igrala pucačinu pod nazivom Soldier of Fortune u kojoj su se morali riješiti što više neprijatelja, dok je druga polovica igrala Escape Dead Island u kojem je svrha pobjeći iz sobe ispunjene zombijima.
Kad je igra završila, sudionici su bili izloženi određenoj glazbi i isječcima s opisima koji su imali različite razine emocionalnog sadržaja. Zatim su morali odrediti na kojoj razini od 1 do 7 žele da njihov suigrač ‘igrač A’ sluša i vidi opise svakog od isječaka.

Foto: Dreamstime

Oni sudionici koji su suosjećali s osjećajima igrača A i igrali pucačinu fokusirali su se na izazivanje ljutnje u suigraču kroz odabir glazbe i isječaka. Sudionici koji su igrali zombi igru fokusirali su se na izazivanje straha u suigraču odabirom najemocionalnije glazbe i isječaka od prikazanih.
Istraživači su zaključili da su sudionici koji su suosjećali s igračem A željeli izazvati negativnije emocije kako bi ‘zasjenčali’ osjećaj povrijeđenosti uzrokovan prekidom. Negativnije emocije tijekom igre su sugerirale veću stopu uspjeha na kraju videa što znači da bi igrač A osjetio zadovoljstvo kad bi pobijedio, prenosi Bright Side.

Vaš preglednik ne omogućava pregled ovog sadržaja.


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.