Iako je mnogo teže postati uspješna nego uspješan u Lijepoj Našoj, ipak su ove poznate dame dokazale kako to nije nemoguće.U stotinama pjesama koje sam napisala, stotinu je lica žene, izjavila je jednom Vjekoslava Huljić (54), spisateljica koju se često percipira kao isključivo autoricu stihova lakih nota. 

Iz njezina pera izašlo je više od 170 pjesama, a pisanje je zavoljela, kako kaže, čim je naučila čitati i pisati slova u splitskoj Osnovnoj školi Bol. Tamo je pisala za školski list Cvrčak i počela prikupljati nagrade, od Modre laste pa do sarajevske Dječje iskre. Prva zbirka pjesama “Jutrooki” izašla je kad je Vjekoslavi bilo 23, a kasnije je pisala bajke za djecu i romane za mlade. Čak četiri njezine pjesme predstavljale su nas na Eurosongu.

Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Vjekoslava Hiljić:  Ljubav za pisanje i zakone srca ipak je pobijedila papirnate zakone, rekla je Huljić, koja nikad nije radila u svojoj struci.

– Na to sam ponosna. Ponosna sam na trenutak kad je moja knjiga u izlogu knjižare ugledala mene, njezina roditelja. Ponosna sam bila kad je mjuzikl ‘Pacijenti’, za čije pjesme sam pisala tekstove, ugledao publiku – ispričala je Vjekoslava.

Iako su je zbog pjesama poput “Sijamski blizanci” i “Minus i plus” prozvali kraljicom lakih nota, Vjekoslava komentira kako je sve to samo zabavna glazba čije ime govori kakva ona treba biti. Mnogo su joj puta predbacivali i kako u svojim pjesmama žene tretira patrijarhalno.

Rade ono što vole

– Ne mislim uopće da je to tako – rekla je. Ispričala je i da je žena u njezinim pjesmama i knjigama dominantni lik.

– U stotinama pjesama koje sam napisala, stotinu je lica žene – rekla je Vjekoslava. Dok je Huljić prepoznala snagu riječi u pjesmi, 

Dubravka Vrgoč (57) spojila je ljubav prema drami sa svojim organizacijskim sposobnostima i dokazala da zna prepoznati potrebe publike. Studirala je dramaturgiju i svjetsku književnost te usput pisala kazališne kritike. Osim toga, bila je Fulbrightova stipendistica u New Yorku te 1997. stipendistica Britanskog savjeta u Londonu. 

Foto: Goran Jakus/PIXSELL Dubravka Vrgoč: Imala je staža u novinarstvu, ali je shvatila kako prepoznati što ljudi žele gledati i publici ponuditi najbolje kazalište.

U Vjesniku je radila u rubrici kulture pa je preuzela kormilo Zagrebačkog kazališta mladih. Utrostručen je broj izvedenih predstava. Manjak novca od nekoliko milijuna u kazališnoj blagajni pretvorila je u višemilijunsku zaradu.

– Nikad mi nije palo na pamet da ću se baviti ovim poslom. Kad su me specifične prilike ipak dovele na stražnja vrata kazališta, uhvatila sam se posla i odlučila ‘napraviti’ kazalište koje će publika voljeti, a Europa prepoznati – rekla je Vrgoč, koja je od 2014. intendantica zagrebačkog HNK.

Ovaj posao radim s ljubavlju, predajem se potpuno, valjda publika to prepoznaje, rekla je Zdenka Kovačiček (74). Majka je brzo prepoznala njezin talent pa je upisala u kazalište i glazbenu školu.

Foto: Zarko Basic/PIXSELL Zdenka Kovačiček: Ikona domaće glazbene scene već je s 13 godina počela nastupati kao dio dua Hani s prijateljicom iz škole Nadom Žitnik.

– Tata je bio nezadovoljan jer naprosto nije volio glazbu – ispričala je. Sa šest godina sama je odlazila na mnoge izvanškolske aktivnosti, poput sati pjevanja, plesa, glume ili engleskog jezika. S 13 je počela nastupati kao dio dua Hani s prijateljicom iz škole Nadom Žitnik. Njezin album “Zdenka Kovačiček” iz 1978. prodaje se i dalje u cijelom svijetu, a njezina ploča se puštala u njujorškom klubu. Nakon raspada dua Hani udala se za Austrijanca Rudyja Kamperskog.

– Dugo sam preispitivala bih li se preudala, iako je moj brak na daljinu trajao još 15 godina – rekla je Kovačiček, koja je u braku dobila kćer Tinu (34). Bila je samohrana majka pa ju je često morala voditi na turneje. Proputovala je svijet, ali kaže kako ne može živjeti nigdje osim u Hrvatskoj. Tijekom dugogodišnje karijere utjelovila je glazbenice Janis Joplin i Ellu Fitzgerald.

Dok je gradila glazbenu karijeru, Kovačiček je kao samohrana majka podizala kćer, a Vuicine kreacije nose se i u Hollywoodu

– Jazz je moj primarni glazbeni izričaj, ali zaradom od njega nikad nisam mogla pokrivati račune – izjavila je Zdenka. Pjevala je i druge žanrove te obilazila festivale, ljetne gaže i zabavljala elitu na krstarenjima.

Pjevačica i dizajnerica

U glazbenim vodama bila je i Matija Vuica (59), čije ime je već godinama nezaobilazan brend modne scene. Sa svojim partnerom Juricom Popovićem, Matija je okupila alternativne rokere u grupu Trotakt, koja je devedesetih promijenila ime u Graciju. Njihov najveći hit bio je etnodance obrada “Linđa”, koja je devedesetih svakodnevno odzvanjala u noćnim klubovima. 

Foto: Danijel Berkovic/PIXSELL
Matija Vuica: Kroz 37 godina karijere imala je, tvrdi, sreću što su je okruživali ljudi koji su je voljeli i podržavali. Suradnici su joj postali prijatelji.

Iz Metkovića se u Zagreb doselila zbog studija kostimografije. U studentski dom donijela je električnu šivaću mašinu jer su prijatelji često od nje tražili da im sašije neki jedinstveni komad odjeće.

Vuica je nekad šivala za prijatelje, a njezine kreacije danas nosi i electra

– Izrađivala sam muške kravate od kože, bojila plahte te ih krojila u haljine, a najpoželjnija je bila odjeća od viskoze – govorila je Vuica. Iako je prvu reviju imala 1981. godine, tek je prije devet godine otvorila vlastitu radionicu. Njezinu haljinu nosila je i Carmen Electra, a dizajnirala je Severininu vjenčanicu te haljinu koju je Zrinka Cvitešić (37) nosila kad je u Londonu 2014. primila nagradu Olivier za najbolju glumicu u mjuziklu “Once”. 

Foto: STR-5599/HaloPix/PIXSELL Zrinka Cvitešić: Ulogom u mjuziklu ‘Once’ proslavila se kao nova zvijezda na londonskom kazališnom nebu

Ona je zaigrala u filmu “Lucky Accident Crash”, a glumila je i u filmu Woodyja Harrelsona. Karlovčanka je počela glumiti u osnovnoj školi, a kasnije je igrala u gradskom kazalištu Zorin dom. Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu završila je 2002. godine, a dotad je već nastupila u manjim ulogama.

Usmjerava filmaše

Iste godine dobiva glavnu ulogu u filmu “Konjanik”, u kojem je privukla pozornost publike glumom, ali i hrabrom scenom seksa.

Cannes - Zvizdan Photocall | Autor: Ollivier-MF/ABACA/PIXSELLFoto: Ollivier-MF/ABACA/PIXSELL
Ankica Jurić Tilić: Trijumfirala je s Matanićevim ‘Zvizdanom’ koji je pomeo konkurenciju i osvojio nagradu u Cannesu

Filmska producentica i šefica produkcijske kuće Kinorama Ankica Jurić Tilić (53) prepoznala je ambicije neafirmiranih filmaša te njihove ideje pretvorila u profitabilne i cijenjene filmske hitove. Strateški brine i promišlja o filmskim projektima od ideje pa do konačne distribucije. 

Na putovanjima je pratila mladu redateljicu i scenaristicu Hanu Jušić, koja je filmom “Ne gledaj mi u pjat” pokupila tridesetak međunarodnih nagrada, te redatelja Dalibora Matanića, čiji je “Zvizdan” osvojio nagradu žirija na festivalu u Cannesu.

Kovačiček je moderna promišljanja gajila od mladosti

Feministica sam i zalažem se za pravo žena na izbor. Jazz mi je primarni glazbeni izričaj kojeg se nisam nikad odrekla

Zrinka Cvitešić o suradnji s Woodyjem Harrelsonom

Volim hrabre ljude, mislim da nema apsolutno ništa dobro u strahu. Ni sama ne bih bila tu gdje jesam da se nisam usudila

Vjekoslava Huljić o počecima

Toga dana kad sam naučila čitati i pisati ulaz u čarobni svijet bio mi je otvoren

Vrgoč o odlukama

Posao me naučio da me treba pristajati na kompromise